Home » Agralim » Eusebia Mindirigiu, Managing Partner ABplus Events: „Este nevoie de programe care să conștientizeze publicul de avantajele produselor cu denumire de origine controlată”

Eusebia Mindirigiu, Managing Partner ABplus Events: „Este nevoie de programe care să conștientizeze publicul de avantajele produselor cu denumire de origine controlată”

A treia zi a Târgului pentru fermieri AGRALIM 2017 a fost dedicată accesului la piață al fermierilor și procesatorilor agricoli. În premieră, teme precum promovarea produselor agricole pe piețele externe, marketingul produselor agricole sau sursele de finanțare pentru sprijinirea accesului la piață au fost fi dezbătute într-o conferință de o zi cu trei paneluri de invitați.

„Este extrem de importantă asocierea pentru fermieri. Doar prin asociere pot fi accesate mai ușor fonduri și să fie promovată regiunea. Consider că este nevoie de programe care să conștientizeze publicul de avantajele produselor cu denumire de origine controlată. Foarte puțină lume cunoaște astfel de aspecte, iar eforturile pentru obținerea certificării produselor ar putea fi mult mai bine valorificate. Conform unui studiu despre comportamentul consumatorilor vizavi de produsele locale, peste 60% dintre consumatori cred că orice produs local este și tradițional, ceea ce dezavantajează clar pe cei care depun eforturi pentru a obține certificare. Asocierea este necesară micilor producători pentru a reuși accesul pe piață. Din punct de vedere al marketing-ului, se știe că produsele locale sunt preferate de consumatori tocmai unor caracteristici clasice: prospețime, gust, încredere mai mare și acel sentiment familial pe care ți-l conferă consumul respectiv. Producătorii locali trebuie să mizeze pe aceste caracteristici, dar și pe poveștile care au stat la baza înființării acestor afaceri, pentru că de cele mai multe ori momentul zero a pornit de la o întâmplare frumoasă. Micul producător trebuie sprijinit din toate punctele de vedere”, a declarat Eusebia MINDIRIGIU, expert în comunicare și Managing Partner la ABplus Events, în cadrul Conferinței „Accesul la piață al fermierilor și procesatorilor agricoli”, eveniment organizat la Târgul pentru fermieri AGRALIM 2017.

Printre invitații speciali ai conferinței s-au numărat:
– Florin Adrian SAVA, Director al Direcției Măsuri de Piață, Comerț Exterior, APIA;
– Gabriela MARCHIȘ, Șef Serviciu Comerț Exterior și Promovare Produse Agricole, APIA;
– Marina PĂUN, Consilier superior în cadrul Compartimentului Promovare, APIA;
– Cristina MĂCIUCĂ, Consilier juridic superior în cadrul Compartimentului Promovare, APIA;
– Elena DAVID, Director marketing Kosarom;
– Lector univ. dr. Tudor Jijie, marketer;
– Eusebia MINDIRIGIU, expert comunicare și Managing Partner ABplus Events;
– Bogdan MORARIU, Regional Manager at Agricover Credit IFN SA;
– Radu GHEORGHIU, Director Cronos Consulting;
– Adriana MARGINEANU, Director YXS Avalana;
– Loredana MANEA, Consultant marketing Panifcom;
– Cristian IONIȚĂ, cultivator si procesator de lavandă, Lavanda de Iași;
– Radu PLĂVĂNESCU, producător de miere de albine, Prisaca Bârnova;
– Gică NEAMȚU, unicul producător de produse tradiționale atestate din Iași;
– Ștefania SFABU, producător Cașcaval de Săveni;

Gazda conferinței a fost jurnalista Raluca Daria DIACONIUC.

În 2017, AGRALIM s-a desfășurat, pentru prima oară, în parteneriat cu Clusterul pentru Agricultură şi Zootehnie „Agro Ferma” la centrul TransAgrapolis din Lețcani.