Home » Agralim » Constantin Marcu, director general MARCOM RMC ’94: AGRALIM oferă fermierilor informații pentru dezvoltarea afacerilor

Constantin Marcu, director general MARCOM RMC ’94: AGRALIM oferă fermierilor informații pentru dezvoltarea afacerilor

„De 25 de ani, oferim soluții profesioniste clienților noștri!”, spun oficialii MARCOM RMC ’94, companie cu capital 100% românesc, fondată în anul 1992. Având la bază principiile solide ale unei afaceri de familie, MARCOM RMC ’94 își începe dezvoltarea în mediul de afaceri nou creat după 1989, iar zece ani mai târziu, în 1999, societatea devine distribuitor autorizat Komatsu pentru toată gama de utilaje de construcții și minerit. În același an, sunt semnate contractele de distribuție cu Potain si Grove, companii aflate în grupul american Manitowoc, și totodată cu Indeco și Mantovanibenne, două companii italiene de renume în producția de ciocane hidraulice și atașamente hidraulice pentru demolare. Compania MARCOM RMC ’94 a avut anul trecut afaceri de 21,2 milioane de euro.

agri-events.ro: Cât de important este pentru micii, dar și marii agricultori accesul la informații pentru dezvoltarea afacerilor prin intermediul Târgului AGRALIM? Cu prilejul ediției din acest an a Târgului AGRALIM ce produse și servicii veți aduce în atenția fermierilor?

MARCOM RMC ’94: Apreciem organizarea unor astfel de evenimente, de tipul Târgului Agralim, ca fiind binevenite atât în rândul fermierilor, cât și în rândul distribuitorilor de utilaje ori prestatorilor de servicii, toate categoriile amintite beneficiind astfel de informații menite să ajute dezvoltarea afacerilor, respectiv educarea consumatorului spre eficientizarea muncii din acest domeniu – productivitate crescută cu eforturi reduse. Dincolo de impactul vizual creat de prezența utilajelor, de experiența oferită prin testarea și cunoașterea îndeaproape a utilajelor, un astfel de târg oferă prilejul interacționării dintre client și furnizor, generând astfel ocazia stabilirii unei relații de încredere.

Constantin Marcu (Marcom)

agri-events.ro: Cum au evoluat vânzările de echipamente și utilaje industriale și de construcții în România în 2016 şi care sunt aşteptările pentru anul acesta?

MARCOM RMC ’94: Cererea pentru anul 2016 a fost de 738 de utilaje, față de 1.288 de echipamente în 2015, piața utilajelor terasiere din România contractându-se cu 42%, ceea ce înseamnă că se poziționează la o treime din potențial. Vânzările de utilaje pentru construcții din România se mențin la un nivel minim, cererea anuală de 738 de unități nefiind suficientă pentru ceea ce putem oferi. Pentru întregul an în curs estimăm o majorare de circa 8,5% față de nivelul anului anterior, reprezentând o cerere totală de 800 de utilaje.

agri-events.ro: Care sunt factorii care au determinat această evoluţie?

MARCOM RMC ’94: Putem spune că lipsa proiectelor de investiții este principala cauză a declinului acestei piețe. Piața construcțiilor rezidențiale se află pe un trend ascendent, însă nu poate corecta semnificativ această scădere.

agri-events.ro: Care a fost evoluţia vânzărilor companiei Marcom în România în 2016 şi ce așteptari aveţi pentru 2017?

MARCOM RMC ’94: Compania a avut anul trecut afaceri de 21,2 milioane de euro, în scădere cu 15% faţă de anul anterior. Trebuie însă precizat că această scădere a cifrei de afaceri a fost cu mult mai mică faţă de ritmul de contractare a pieţei, care, în ansamblu, a coborât de la 1.300 la 740 de unităţi, respectiv minus 43%. Cererea în primul trimestru din acest an a fost de 222 de unităţi, în creştere cu 30% faţă de perioada similară a anului trecut, dar a fost un avans pur conjunctural, fiind influenţată de livrări mari făcute la începutul anului pentru Apele Române, în urma câștigării unei licitații.

Masinile de service MARCOM

agri-events.ro: Cum caracterizați piața de echipamente și utilaje industriale și de construcții din România, şi care sunt elementele care vă diferenţiază de competiţie?

MARCOM RMC ’94: România are al treilea potenţial din regiune ca piaţă a utilajelor de construcţii, dar ocupă abia locul 11 după unităţile vândute. Privind fluctuațiile din perioada 2006-2008, când cererea ajungea la 3.000-3.300 de unități, apoi căderea din 2009, creșterea semnificativă din 2011, și iar declinul din 2012-2013, chiar și până în prezent, putem spune că această piață este caracterizată de instabilitate. În ceea ce ne privește, putem spune că accentul se pune pe calitatea muncii noastre, căutând să livrăm în permanență clienților noștri calitate fără compromisuri, din toate punctele de vedere.

agri-events.ro: Ce tip de clienți aveți și ce soluții de finanţare le puteți oferi?

MARCOM RMC ’94: Portofoliul nostru cuprinde clienți din domenii extrem de variate: minerit, construcții, industrie, reciclare, agricultură. Prin intermediul consilierului nostru financiar, putem oferi soluții de finanțare care să satisfacă clienții din fiecare domeniu de activitate.